2012. április 12., csütörtök

Húsvéti ötletek !


Régen, amikor a lányom még kicsi volt együtt festettünk tojásokat, kéket, pirosat, zöldet, lilát, sárgát. Nagyon élvezte. Akkor még nem is sejtettem, hogy az egyszínű és egyszerű tojásokon kívül majd valami mást is fogok alkotni. Akkor forró vizet öntöttem színenként minden pohárba beleraktuk a színező port és öntöttünk bele egy pici ecetet, hogy a tojás héját jobban megfogja a festék. Kanállal egy újságpapírra szedtük őket és zsírral átitatott vattával kentük át, hogy szép fényesek legyenek. Amikor készen lettünk akkor beleraktuk a sok csoki nyuszi és cukortojás közé egy fonott kosárba, amit fűvel raktunk tele.  Egy szép délutáni közös foglalkozás volt és a ma már nagylányom ma is emlegeti. Szívesen emlékszem rá én is, mivel olyan önfeledten és kíváncsian figyelte a színes tojásokat. Kicsi volt még. Már elmúlt pár év (jó pár :-) ) és már másfajta tojásokat gyártok, egyedül. Neki valahogy nem sok türelme van még ehhez. Bár remélem, ez megváltozik, ha előbb nem akkor majd, amikor ő is ugyanazokat nagy barna és kíváncsiskodó szemeket nézheti, amiket én néztem.
Szóval mostanra már a decoupage technika sokkal több lehetőséget kínál nekem és mindazoknak, akik kedvelik ezt a technikát.

Ezek készültek az előző évben:

Ezek pedig a 2012-es Húsvéti Ünnepekre:





Színes tojások


Ott ahol az erdő kerek,   
Éldegél egy nyuszi sereg.
Nagy ottan a sürgés-forgás
Most festik a színes tojást.


Pirosat, a katicásat,
És a lila ibolyásat,
Citrom és a narancssárgát,
Olyan zöldet, mint a békák.
Nagyon szép színű a kék
Hasonló lesz, mint az ég.
Munkájukat befejezték,
Tojásokat összeszedték,
Elindulnak szép sorjába,
Elviszik az óvodába.


Azt a piros katicásat,
És a lila ibolyásat,
Citrom és a narancssárgát,
Olyan zöldet, mint a békák.
Nagyon szép színű a kék,
Hasonló lett, mint az ég. 


Szerző: Behon Istvánné
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok mindenkinek !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése